Fredag!!

Oh så skönt med fredag!! Äntligen!! En kvällsvecka avklarad.
Får se hur barnen är i eftermiddag sen när jag ämtar dem från dagis. Igår var dem hopplösa ett tag.. Övertrötta båda två, sen så regnade det och blåste nå otroligt när vi gick hemmåt så Amanda blev nog lite sur över det också för hon ville verkligen inte ha sin "skit regnjacka" på sig. Som hon sa... Började redan inne på dagis att hon blev tvär, t.om dagisfröken sa att ja de blir nog tidigt i säng här. Å jo visst, om nu jossan kan "lära sig" att somna tidigt så.. Hon somnade inte förrens 19.50 igår, jag tror jag satt vid henne i 40-50 minuter. Hon blir övertrött om de går för lång tid när hon försöker att somna och då går det inte alls på ett tag.
Amanda satt först vid tv'n och kikade som vanligt sen gick hon in och lade sig i sängen och väntade på att jag skulle komma dit. När jag väl fick gå in till henne tog det 10 minuter sen sov hon.
Ja så idag skulle vi testa med att jossan inte får sova mer än 30 minuter på dagis. Annars brukar hon kunna sova ca 2 timmar om ingen väcker henne.  Men det går tydligen inte längre, hon är nog för stor nu för att sova så lång tid på vilan.
Iallafall om hon ska kunna somna ca 19.30 på kvällarna.

Har jobbat här ett tag, sen rensade jag kylskåpet ska ta en storstäd där i imorrn tänkte jag, torka rent allt och sånnt "kul".
Måste städa här hemma i övrigt med, sen har vi en stor tvättög som måste tas om hand. Så det blir nog våran roliga helg. ÄR det fint nån dag blir det iaf nån cykeltur tror jag.

Nej nu ska jg vila lte innan jag hämtar kottarna.. :-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Mmm, håller med om snörningen, räknar med att få knyta dubbelknutar för den damen öppnar även kardborre tyvärr :-S Ha en mysig helg!!

2008-08-16 @ 08:23:45
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test