Hoppsan

Hoppsan!

Har inte blitt nå skrivande av direkt under helgen. Har gjort lite annat än att sitta vid datorn.. Dessutom är datorn seg och dummar sig ofta nu så den bör formateras om snart. Den tålde inte ett program som J lade in heller då blev den ännu segare så programmet fick tas bort nästan på en gång, de va ett bra brännarprogram så det var synd.
Vi behöver en bättre dator helt enkelt. En med bättre prestanda! Har bara en pentium 3 nu som är nästan 10 år gammal så... dock fick vi lov att köpa ny hårddisk typ i våras för den gammla kraschade helt då.
Jaja, men har du en nyare över så tar jag gärna emot den. :)

Lördag kväll var jag iväg på tjejkväll hos en  vän till en vän... :-) Det var trevligt, och några gamla tjejkompisar var där så de va extra roligt att prata lite med dem och så. Gabbe som hon kallas som vi var hos, hade gjort en asgod chokladtårta eller paj ska man väl kalla det för. Hon hade gjort nån som Jamie Oliver "Nakna kocken" tydligen gör ofta.
Jag cykladedit så det var rätt skönt att det var uppehåll i regnandet då iallafall, regnade inte när jag skulle hemmåt heller så de va ju bra. Dock hade jag inget cykel lyse på min gammla damtralla, så det måste ju fixas. Generatorn ville inte funka hur mkt jag än trampade på.. mörkt var det och dimma så lyse hade behövts.
Jag kom hem straxt efter kl 00. nån gång.... Närmare kl 1 vaknade båda barnen så vi fick fullt upp ett tag då ingen av dem ville somna om på nån timma.
Måste köpa någon typ av nattlampa till jossans rum, jag tror hon har blivit lite mörkrädd, verkar så iallafall när hon vaknar sådär. Får väl kika efter nått på ikea på rean kanske. När dom rear ut alla sommargrejjer och så, tänkte kanske man skulle ha en ljusslinga av något slag. Finns ju lampor där som är som blommor eller löv osv...

Ja idag har vi annars inte gjort nått typ eller jo en cykeltur blev det, tänkte att jossan skulle ha somnat på cykeln men de gjorde hon ju inte. Sen på eftermiddan började de regna igen så då va vi bara inne.
J åkte iväg för att hjälpa sin mormor med deras bil som inte ville starta alls. Visade sig att bilbatteriet hade dött helt så de ska dom ta itu med imorgon förmiddag innan lunch. Sen är det ju eftermiddagsvecka för J som väntar.
Senare nu ikväll ringde hans mormor igen och ville ha hjälp med deras tv som dom inte fick igång alls.. *suck*
Inte första gången han hjälper dem med tv'n. Undrar vad de gör med den när de stänger av så den inte vill starta nästa gång de ska sätta igång den... Ibland är de nån knapp som de tryckt på, på fjärrisen så de blir nå helknas osv.. ja jisses.

Nej usch nu har jag klottrat mkt och säkert tråkat ut er. Haha. Sovdags nu.. Kram till er som beöver en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test