Lördag kväll

Skönt med lördag kväll. Men nå lugn och ro är de inte direkt. Amanda härjar om diverse saker, jossan är gnällig och gårrunt o snorar(!) Jag känner mig allmätn hängig och lite varm faktiskt, har nyst lite också, som jossan har gjort också.
Ligger man väl sjuk snart i höstens första förkyldning! :-( Och barnens kruppattacker börjar igen. Suck. Men får hoppas att dem är bättre än förut iaf för Amanda är ju äldre också och det ska ju växa bort enligt läkare iallafall.
Ja vi lär väl märka av det om de blir nåt eller inte. Förra hösten så spydde Amanda minst 10 ggr då hon hade krupp, varje gång. Nån medicin hjälpte föga. Nä usch, ska inte klaga mer vi har klarat oss bra hela semestern ifrån sjukdommar och så. *peppar peppar*

Nu håller barnen på att bada med deras pappa i badkaret och jag fick nyss hjärtat i halsgropen för dem rev ner duschdraperiet så de smällde rättså rejält, full fart minnsan! Även i badet... *S*

Jag har kyckling i ugnen och potatisklyftor. Ska bli gott. Jag gjorde en egen marinad eftersom maken glömde att handla hem det när han var på affären. Så vi får se hur det smakar. ;-)
Var eg sugen på grillspett, men näe de blev inte så. Lade kycklingen i en form istället. Får bli grillad kyckling och tzatsiki en annan gång.

Och nu såhär på kvällen blev de visst fint väde, solen skiner o det är klarblå himmel. Tidigare idag vräkte det ner regn och vart ett himmla oväder ett tag. Precis när vi hade bestämt oss föratt cykla ner till centrum och kika på Damrallyt som var här. (damer som åker runt i gammla raggarbilar och softar). Raggarbilarna är sånna fina bilar endast, inga sånna  skitbilar som ser ut att kunna ramla ihop när som hälst. Så det va tråkigt att vi missade det, pga regnet.. vi hade verkligen ingen lust att cykla ner när det regnade så mkt. Jaja, en slödag blev det m.a.o. Men skönt det med.
En kompis kom iaf över en sväng o lånade några x-box spel av J. Så de blev lite snack ett tag också. Trevligt.
Han hade köpt med lördags godis till barnen. Snällt :-)

Nej nu ska jag örpassa mig in till köket. där jag hör hemma ;-) Haha

Ha en skön kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test