Pjuh

*torkar svetten i pannan*

Pjuh! Vilken dag.. och helg. Inte en lugn stund. Och Johns fot är svälld och blå.  Så något är som det inte ska vara. Han ska ringa läkaren imorgon, då han tror att han inte kan jobba imorron med den foten. Inte med det jobb han har då han lyfter flertalet ton (kollin) om dagen på ett ica lager.

Ja helgen då... *hm*

Kortfattat så var vi inte hemma igår från halv två på eftermiddagen och fram till ca 20 på kvällen..
Vi var hos mina föräldrar och hjälpte dem med renoveringen av deras tak. Männen och min lillasysyter gjorde det iallafall.. De kastade ner takpannorna i konteinern så vi fick ju hålla oss undan eftersom det stänkte rejält ibland, speciellt när det blev fullare i konteinern.
Senare så pysslade min pappa och John med lite andra småsaker på taket som att borsta diverse saker och ta ner en grej till skorstenen som de skulle måla.
Jag och barnen samt min mamma och lillasyster gick till en lekplats en stund efter fikat. Där var vi i ungefär e timma sen gick min mamma o syster eftersom dem skulle åka och handla något som vi kunde äta allihopa.
Det blev lövbiff och pommes. Mamma köpte även hamburgerkött (sånnt pålägg), och rullade in i lövbiffarna. Jättegott.

Ja så runt 19 tide åt vi där hos dem och efter det gjorde vi oss klara att GÅ hem. John och alla andra med körkort hade tagit starköl så det blev en promenad hemmåt. Jo visst man var ju trött redan men de var skönt att gå också.
Dock var det ju inte så bra för johns fot. Han haltade hela vägen hem...

När vi kom hem duschade vi av barnen snabbt och sen fick de lägga sig på en gång.
Efter det så duschade vi och sen kollade vi på film och slappade lite sen var de sovdags för oss också.

Idag åkte John dit till kl 11, han hade Amanda med sig så jag och jossan var kvar hemma.
De har tagit bort reglarna som satt under takpannorna idag, men dessvärre fick pappa börja slita upp taket efersom vissa bitar var mögliga. Så det blev min syster och John som gjorde det andra med reglarna....

Amanda fick hjälpa min mamma med att plocka undan lite grenar och sånnt från att hon klippte äppelträdet en så fick dm även stapla (lägga i finare hög) planokrna som dem andra kastat ner......

Ja sånnt har vi gjort i helgen....  Eller ja vi och vi.. Inte jag men dom andra. Jag har ju sett efter jossan och så, och idag har jossan och jag haft tvättdag här hemma. Därför var vi kvar här.

Jossan sov 2,5 timma idag när hon vilade middag. Så det var visst en hård dag igår för hon var trött efter att hon vaknade med. Hon var inte bara trött, utan även väldigt bångstyrig och gnällig och gjorde saker hon inte får göra...
Tex som att ta blomjord ur min stora blomma som står på golvet i vardagsrummet och lade sen jorden på bordet där inne i fina högar.... Attans unge alltså att hon inte lär sig att man inte får ga så. Det är inte kul med blomjord överallt varenda dag. Hon gör så när hon är på ett tråkigt humör.
Vad ska man göra så hon slutar upp med att göra så??? Nån med något tips??

Ikväll har vi badat barnen iaf sen så fick dem äta lite korv & mos och så göra sig i årdning, och nu sover dom.
Vi ska äta Kebabpizza straxt, John är iväg och handlar det. Han var så sugen på det efter allt slit under helgen.
Båda två somnade fort i sängarna. De var bra trötta.

Antar att vi med somnar fort sen när vi lägger oss.

Jag är helt slut efter dessa dagar, de var intensiva. Saker som hänt hela tiden inte nån stund att nästan ens få sitta ner och bara ta de lungt. Förutom igår kväll när vi kollade på filmen då efter allt slit.
Ja men så blir det är man är med och hjälper till. Blir väl så nästa helg med när dem ska lägga tillbaks nya reglar och takpanor. Får se om Johns fot tillåter han att vara med och hjälpa till då iofs..

Näe ska lägga in lite bilder senare men snart ska vi käka. PIZZA!! :)

Ha de gott.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Jodå! Tunikan hittade jag i avdelningen för barn mellan 2-11(?) år.

2008-08-24 @ 23:58:40
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test