Så segt

Usch, så segt det är ikväll. Allting.  Mitt huvud dunkar också så jag tror jag ska ta och lägga mig snart faktiskt.
Barnen var segare än normalt och ville inte sova, eller inte jossan iaf, hon tog en hel timma på sig innan hon ville komma till ro i sängen. Stackars Amanda blir ju lidande av det då jag är själv hemma med barnen. Hon som var så trött redan vid kl 19. Hon somnade iaf 20.30 ungefär.
Jag lade alltså jossan i sin säng halv 8 ikväll, trodde hon skulle somna ganska fort för hon verkade trött, hon jävlades lite med Amanda och så, puttades och grejade. Men jag hade fel iaf, eller så var hon övertrött.
Hoppas dom sover hela natten denna natten iaf. Vilket inte Amanda gjorde igår natt som jag skrev förut.

Ja iaf så ska de bli skönt när John kommer att jobba enbart dagtider framöver. Då blir man två och kan hjälpas åt vid nattningen. Visst det går rättså bra ändå att göra det själv, men man känner sig så otillräcklig för Amanda som ofta vill lägga sig ca 30 minuter senare än jossan. Så när man ska lägga jossan så får Amanda göra nånting själv, känns inte sjyst. Numera vill hon ligga och kika i några böcker i sin säng, men ändå.

Pratade med min mamma på telen efter jag fått barnen i säng. De höll på uppe på vinden och grejade med vattnet som läckte in inatt när det regnade så mkt. De har ju inga takpannor eller reglar på taket alls så då hade det kommit in ganska mkt vatten genom ett litet hål in på isoleringen på vinden. Så de hade torkat vatten halva natten i går natt. Kl 3 hade de kommit i säng, och mamma hade börjat jobba runt 7 tror jag. Trevligt.
Tur så fick pappa ledigt och min syster är ju kvar där sen förra helgen så det är ju bra att hon kan hjälpa till.
John hade ju planerat att hjälpa han med nu på förmiddagarna innan han börjar jobba, dock har han ju ont i foten fortfarande så nu i veckan tänker han bara jobba sen hjälper han dem i helgen istället.
Annars kanske han belastar foten för mycket. Svullnaden har gått ner iaf man ser själva fotknölen mer och mer nu så det är väl på bättringsväg iallafall. Dock blir det inte nån innebandy på några veckor, men det är ju bara för han att acceptera.

Tror jag ska ta en kopp teh och sen snarka och sussa. Känner att jag har ont i halsen så hoppas det inte blir nått av det.

God natt på er. Tror jag.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test