Segis

En segisdag har de varit, verkligen! Usch. 

Regnet fortätter att falla, och de lär väl göra det i några dagar till, tyvärr. :-( 
Amanda frågade tidigare i eftermiddags om vi inte kunde åka och bada, ute alltså! -Oh näe tack sa vi...  Amanda tyckte vi var tråkiga och ville iallafall åka och bada trots regnet.....!! Ja ungar dom är som dom är. Roliga!

En ska till som Amanda pratade om idag när vi fikade lite efter dagiset...
Jag frågade vad de hade gjort idag..
Varpå Amanda svarade att de hade gått till Apoteket (!) med dagis, efter lunch. *hm* Tänkte jag o frågade va de gjorde där då och då hade dom tydligen lånat böcker på Apoteket. Ja jisses. ;-)
Hon blev väldigt bestämd när jag sa att nej men det heter ju Biblioteket, Näe Apoteket sa hon ändå och ville inte ändra sig. *Hihihi* Ja så de kan bli ibland.. biblioteket hade de ju såklart gått till när de små skulle vila.
Jag får väl fråga fröken Lotta imorrn om de fått lov att gå och hämta nån medicin eller nått efter lunchen eftersom de gått dit, heheh ;-) *ironisk*

Ja annars så hände inte så mkt speciellt under dagen, jag fotade barnen lite när dem lekte och kom på vad vi ska säga att jossan vill önska sig när hon fyller år i Oktober... En ny leksaks spis.
Just nu har dom min & min syrras gamla gamla i Amandas rum, den har ugnsluckan gått sönder på och ramlat dän igen. Min pappa lagade den innan Amanda fick den, så den är ju inte speciellt hel och lekbar... visserligen så vrider jossan mest på rattarna (dem som är till för att ställa tempen till plattorna) än så länge men ändå. Amanda leker ju med den "på riktigt" ibland. Så de vore en bra present. Ska nog skriva ner det jag kommer på så det inte glöms bort...

Nej nu måste jag gå och sova har så ont i halsen också så jag behöver väl sova extra egentligen så jag inte blir sjuk.

Här är några foton från idag (igår).






Kommentarer
Postat av: Helena

Söta sessor :-)



DVD:n var faktiskt bra, blir nog kanon om man ska åka längre bil/buss/tågturer och hon gillar att ligga och kolla innan hon somnar på kvällarna :-)

2008-08-10 @ 22:11:48
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test