Snart så

Snart så är J nog hemma från jobbet igen. Imorgon är det redan Onsdag och halva dena kvälls veckan har gått i ett huj. Skönt! Men det känns långt kvar till Fredag ändå.

Tidigare i eftermiddags när jag gick och hämtade barnen var de väldans varmt ute. Blev som sommar igen och jeansen känndes för varma. Dom var ute och grejade lite när jag kom till dagis. jossan o en liten kille satt o slängde sand på varandra med jämna mellanrum, eller så petade jossan ner sanden från en liten stubbe (som de satt dit), som killen lade upp för att bygga något av sanden... Ja småttingar. Hihi. :-)
Hm, undrar förresten vad min lilla dotter har för ordförståelse... Hon kallade spaden i sandlådan för Mamma!! ;-)
Eller så ville hon bara visa mig spaden och sa mamma till mig istället o pekade samtidigt på spaden.. Eller? Jo så var de nog menat från henne, hihi. ;-)

Vi gick iaf hemmåt efter en stund och barnen sprang runt och grejade med småstenar o lite småsaker på vägen, Amanda pekade på en död mask och jossan var direkt där för att försöka plocka upp den.
Men näe, den ville jag inte att hon skulle stoppa i munnen.. Som hon gör med allt hon plockar upp ifrån marken.
Sen fortsatte vi en bit till o jossan såg en stor vattenpöl idag med som hon genast kutade till.. Jag fick jaga henne ett par tre gånger innan jag satte henne i vagnen istället för att kunna komma frammåt. *S*
När vi närmar oss vårat område möter vi min mamma och min lillasyster som visst också kommit på besök från Uppsala. Mamma visste jag att hon skulle dyka upp antingen här hemma eller möta oss på vägen från dagiset. Trevligt att träffa syrran sin också. :-)

Vi gick iaf hem hit och pratade en del ett tag och så fick vi Lappkakan som mamma köpt uppe i härjedalen är de var vid stugan på semestern. Lappkaka är ett bröd som de bakar där uppåt, jättegott verkligen.
Amanda blev besviken eftersom hon trodde att mormor skulle komma med en kaka. :-)
Men hon fick iaf smaka på brödet efter hon ätit sin mat nu ikväll och hon tyckte om det hon också. Skoj.

Våra trevliga besökare gick hem straxt efter halv 6 ikväll, då var det matdags även för dem, och mamma hade ju jobbat hela dagen så hon va trött också.

Efter maten här hemma var de duschning på schemat här. Jossan hade sand lite överallt och t.om i håret... *S*

Amanda fick sitta vid tv'n en stund sen när jag lade jossan, och hon kollade på något program med hundar o katter.. Efter en stund gick hon visst o lade sig självo ch kikade i lite böcker. Efter ett tag hörde jag en duns innifrån ehnnes rum, men inget annat som lät efter det, så jag satt kvar hos jossan. En liten stund senare gick jag för att kolla till Amanda då jossan hade somnat.. Då ligger hon och SOVER redan! Hon somnade själv tösen. Jag hann inte ens borsta tänderna på henne.
Men ja klockan var ju närmare halv 9 så hon var ju trött. Bra av henne att somna själv ändå. Bra att lära sig lixom. :-)

Nu är det sovdags här också..
J har oxå hunnit komma hem. Han kikar dock på os repriser på tv.. Men ja jag ska nog ta o sussa nu. Ha de.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jo inte nudda golv kanske det är... Hoppas hon tröttnar på den leken snart bara, jag kommer få en hjärtattack snart annars :-S



Hade varit härligt om hon stoppat en mask i munnen ryser

2008-08-13 @ 20:35:57
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test