Trött

Så himmla trött. Vi gick och lade oss kl 2 inatt..... Lite sent kanske. Men de blev så, John kom hem lite tidigare då de fåttsluta ca 20 minuter tidigare. Så då duschade han och sen ville han spela poker. Så jag satt vid datan en stund jag med. Sen diskuterade vi hur vi skulle göra idag då John skulle iväg och hjälpa min pappa med deras tak och jag behövde plugga inför mitt nya jobb som jag börjar på måndag med.
Så vi löste det med att barnen är hos deras faster och hennes man nu under eftermiddagen och jag ska straxt ta och plugga igen. (tar en liten paus).
Innan de åkte dit så åt vi alla Lasange här hemma och John tog sen och skjutsade barnen dit och sen åkte han till mina föräldrar då, så han blir där ända till sen kväll tror jag.
Han ska dock hämta ungarna med bilen när barnvakterna fått nog. Hehe. Sen åker han tillbaks och "jobbar" på taket igen. De bor en bra bit härifrån så jag kan inte direkt gå dit och hämta dem jag, skulle ta nån timma tror jag. De bor här i Hallsta men som sagt en bra bit bort.
Saknar att inte ha så många "barnvakter" som man skulle vilja. Vi har ju bara familjen som kan ställa upp på det, i stort sätt. Och de har ju inte alltid tid. Johns mamma jobbar knasiga tider inom vården så det är inte så lätt att passa in det med hennes tider och hans pappa vill inte så gärna ha båda barnen själv.
Mina föräldrar jobbar båda två heltid och har ganska långa dagar, så på helger har de ju ofta fullt upp med huset, som ni tex när de byter reglar och ska lägga dit nya takpannor... Men visst ställer de upp om de skulle vara så.

Jossan är ganska så krävande just nu, hittar på hyss jämt och ständigt, så fort man vänder ryggen till så är hon på något som hon absolut inte ska. Ja hon är väl i den åldern just nu, blir två år om lite mindre än två månader.
Ja så man ska väl vara glad att man får barnvakt överhuvettaget (stavning?)...

Jaja.. nog om det. Har man familij så har man men ibland behöver man barnvakt.

Nähe, om jag ska ta och göra det jag skulle göra då.... Plugga.
Jag är så trött.. ögonen kliar och känns som jag skulle kunna somna sittandes. Blir tidigt i säng ikväll tror jag. :)

Hoppas ni har en bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test