Utmanad!




Jag har blivit utmanad av Helena!

Här kommer frågorna och svaren.

1.Vilken mat äter du ofta?
Blir ganska blandad mat, men alltför mycket snabbmat (på helger) anser jag. Dock försöker vi hitta på så mkt olika husmanskost vi kan för att barnen ska få en sån varierad och bra kost som möjligt. Barnen äter allt i matväg, tja förutom broccoli då det går inte ner hos Amanda. Förutom Broccolisoppa då den går ner faktiskt. :)

2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller du hjälper till och dukar ut ?
Ja det beror ju på om det redan är framplockat när man kommer eller inte, hehe. Men annars så brukar jag iallafall fråga om det behövs nån hjälp. John får se till barnen då om jag hjälper till.

3. Var sitter du helst när du bloggar ?
Ja eftersom vi precis har införskaffat en bärbar data så vet jag inte riktigt. Har haft en stationär tills i måndags.
Men vi får väl se vart jag kommer att bänka mig, nu finns datan på vardagsrumsbordet iaf. :)

4. Köper du ofta Triss ?
Nej,  inte till mig själv iallafall, händer väl att man köper nån till någon som fyller år.
Brukar kunna få en triss då och då av min man. Hehe :)


5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester ?
Bästa land jag varit till var nog när jag åkte tillsammans med familjen till Mexico. Var och hälsade på vänner till familjen, dom bodde där i ganska många år. Helt underbart ställe. Var i Mexico City där dom bodde sen åkte vi b.la till Acapulco och hyrde ett hus med dem och en annan familj. Såg ut över viken där de spelade in delar av serien "Love Boat" Hehe. :)
Åker gärna dit igen.
Har varit på en resa till Estland med där vi delade ut kläder till behövande, det var underbart på sitt sätt det med, fick se hur många bodde (genom vänner). De har det inte lätt där, dock är det 10 år sen men antar det inte har ändrats så mkt.


6. Vilken tv kanal tittar du på mest ? 
Just nu har vi bara de kanaler man inte behöver nån boxer till (för att vara ekonomiska), så ser mest på 4:an. Kollar dock inte så mkt på tv alls annars heller.


Jag utmanar följande personer:

Jennny
- Tumadre
Och så ni som känner att ni är träffade! ;-)

Så här gör ni som blivit utmanade: 
* Svara på alla frågor.
* Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test