Bloggpaus

Jag har haft en bloggpaus under veckan. Har ju inte loggat in här ens.
Har jobbat förmiddag, till lunch, sen har barnen kommit hem antingen från deras mormor & morfar eller från farmor & farfar. Igår var första dagen de var hos famor & farfar, och där är dom nu med och imorgon också..
Blir till kl 14 idag så jag hoppas det inte behöver bli så lång dag imorgon.
De har semester från dagis iallafall!

I tisdags cyklade dem med min mamma hem till dom då. Amanda har blivit så duktig på att cykla. Men det märks att cykeln börjar bli för liten. Allting är höjt till max. Så nu gäller det väl att träna bort stödhjulen till nästa vår så hon slipper ha stödhjul på en lite större cykel. Blir 14" hon får då, tror jag beror ju på hur mkt hon har växt för nu har hon 12", och den är ju nästan lite liten, nu iallafall... Kanske är bra att cykla på den utan stödhjul med ett tag för att lära sig ordentligt.
Hur har ni andra föräldrar gjort med det?

Jossan satt bakom min mamma i en sånn cykelsadel för barn.. hon tyckte det var skitskoj och satt och skrattade och tjoade. Sen somnade hon bums!! Mama kännde ett tungt huvud mot sin rygg.. Var väl sövande när min mamma cyklade kan jag tro. Haha. Sist vi cyklade så somnade hon inte

Senare i eftermiddag blir det iaf en cykeltur igen dit upp till deras hus och plocka lite hallon som jag ska ha på tårtan på lördag då jag blir äldre igen... Ska även hinna med att baka snoddas tänkte jag.
Sånna chokladrutor med cocosflingor på.
Imorgon blir det nog storstädning och lite handling. Så man slipper det första dagen på semestern på måndag! :-))

Nähe nu ska jag kolla av mailen lite sen laga lunch. Ha det gott..

Kommentarer
Postat av: Helena

Visst ser sängen mysig ut!! Den är ju inte så hög heller som "vanliga" våningssängar, den övre madrassen ju bara på sisådär en meters höjd vilket är bra OM de skulle ramla ner...



Håller helt med dig när det gäller sjukdomar och små barn, superkonstigt att de inte blir sjuka oftare. Vet inte allt jag har fått plocka ur munnen på Maya, vill inte ens tänka på vad mycket hemskheter hon lyckats peta in där...

2008-07-10 @ 20:30:58
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: jenny

grattis på din dag idg.



hermans 12a e oxå för liten, vi ska köpa en 16.enda skillnade på en 14 o 16 e att hjulen e lite större.tycker de e onödigt att först köpa 14 sen behöva en 16.hur lång e amanda? herman e nog nära 110tror jag.

2008-07-12 @ 09:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test