Farmor..

Hej hej..

Kom nyligen hem igen efter att ha varit och hälsat på min gamla farmor på snart 87 år.
Vi var där och hälsade på lite för hon har nyligen kommit hem från en sjukhusvistelse, hon verkade rätt ok ändå just nu iallafall.
Hon bjöd på glass och lite att dricka med. Sen så pratades det lite också och vi tittade på lite saker. Jag fick en gammal docka av henne som hennes mamma köpte till min farmor som liten. En liten negerdocka. Kan va skoj att ha som minne senare.
Nu så är J och handlat till henne då hon inte orkar det själv. Tänkte säga det till min pappa sen att han borde årdna så att hemtjänsten fixar det till henne också. Hon orkar inte gå själv längre till affären. Visst att vi och min pappa kan handla då och då till henne, men hemtjänsten kanske hinner med det oftare när dom ändå har henne som "kund" eller vad det heter. Hon borde ha lite mer hjälp än vad hon har i dagsläget får hon endast hjälp med medicinerna.
Sädning borde hon definitift få hjälp med av dem. Gå runt med dammsugare kan ju inte va speciellt lätt när man har mkt vatten i benen o knappt kan gå så bra längre. Ja vi får väl se hur de blir med den biten.

Ska hitta på något att äta här också, jossan sover middag o Amanda kikar på något barnprogram på tv..Jag funderar va vi ska äta. Det är ju så varmt så man känner inte direkt för att stå vid en varm spis heller. Inte jag iaf. Det är sånna här dagar man skulle behöva en stor frys som man har fryst in matlådor i så man bara kan ta farm, va bekvämt det vore... Vi har bara en pytte liten frys på tre fack. Får inte plats med så mkt fryst.
Senare ska vi allafall åka iväg och plocka hallon i Munktorp. Gott. Blir väl hallon m mjölk imorron bitti.

Näe mat var det...

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, 87 år var inte illa.



Hoppas att ni får en bra kväll!!

2008-07-31 @ 18:49:08
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: jenny

usch ja,de e svin varmt nu kl 21 så va de 27grader ute hos oss

2008-07-31 @ 21:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test