Gårdagen

Igår var ingen bra dag. Eller igår kväll får jag väl säga egentligen.

Hämtade barnen iallafall straxt efter kl 16, slutade ju 16.00 så.. Det tog sin lilla tid att komma hemmåt, typ 16.40 var vi hemma. Blir så när man låter dem gå i sin egen takt.
Hemma så började Amanda rita vid bordet i vardagsrummet så jag satte dit jossan med i sin barnstol så fick hon rita lite med, blev några papper med streck på för henne ändå. Hihi, dock vill några kritor in i munnen såklart...
Jag fick t.om rita av hennes hand på ett pappe. Skoj att spara sen. Amandas hand fick jag också, sen började hon rita så hon med på sin hand, riktigt duktig var hon.

Klockan stack iväg och halv 6 kom jag på att oj det är ju dags att fixa nån mat kanske, hehe. Så det blev lite stressigt där så de fick bli lite enkel mat Köttbullar & Mackaroner och grönsaker. Det går för det mesta alltid hem hos dem.
Två portioner var åt dem iallafall. Jag åt jag med såklart.

Dock blev jag otroligt dålig i magen efter ca en timma, vet inte av vad, men ont hade jga och fick lov att springa på toan. Intressant va? hehe.. konstigt var det iallafall, som tur var hade jag iallafall hunnit duscha barnen och de var iallafall klara för sängen, då var klockan omkring halv 8 redan. Det blev sent. jossan somnade straxt före kl 20 och Amanda kanske 20.20. Då var dem bra trötta. Tiden rinner iväg på kvällarna när man är själv med barnen.

Sen ringde min mamma o vi pratade lite hon hade varit i sthlm under dagen med en väninna. Men hon hade inte hittat så mkt kläder till barnen alls då hon tyckte det var dåligt utbud på det. Rea nu ju så allt försvinner ju ganska fort.
Hon brukar annarsalltid kolla efter kläder till dem då hon är i sthlm.

Efter jag pratade med mamma tog jag o duschade en liten stund ma nbir bra svettigav at ta hand om två "vildningar", *skoja* Söknt att ta det lite lungt en stund.
dock vaknade jossan vid 22.30 av någonting, vet itne vad men hon bara skrek och skrek iflera minuter. Så jag tog upp henne och lade henne ivåran säng så hon fick somna om där istället. Tog sin lilla stund. Så kom J hem straxt efter 23 nån gång. Sen va det typ sovdags. :-)
Här är iaf två foton från igår. Nu måste jag klä mig och gå och hämta ungarna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test