Shopping

Hej hej...

Ska väl berätta lite om gårdagen då. (Fredagen).

Tog en slödag idag och stannade hemma från stranden och sov ut och "gömde oss" från solen nån timma innan vi körde in till stan och shoppade lite.
Ibland behöver man vila sig från den gassande solen, speciellt barnen som är så ljusa i både hår och hyn, spelar nog ingen roll hur mkt man än smöjrer in dem, kan va bra att vila lite ändå. Bara slappa sådär.

Vi vaknade iallafall runt 8 i morse. Käkade frukost och sånnt, sen vid halv 11 var jossan så super trött igen så hon fick sova sin middag då. Hon somnade på en gång i vår säng och fick sova tills hon vaknade.. vilket blev kl 13!! Sjusovare där! Men hon behövde nog den sömnen. Blev inte så mkt vila igår Onsdag då vi va på utflyckt hela dagen.
Efter hon hade sovit åt vi lunch och sen brassade vi in till stan och handlade korv & bröd och en del annat picknick aktigt till imorgon, köpte engångsgrill också som vi ska ha med ut till Östra holmen (därav korven också haha).
Finns en kiosk där att köpa mat och sånnt men blir ju billigare att ta med sig, och mysigare med!
Köper säkert glass där ändå så.

I övrigt så fick jag också köpt 4 toppar till mig, basplagg bara. 2 linnen och sen 2 vanliga då. Behövde nya sånna. Hittade även schorts (stavning?) och t-shirt's till båda barnen inne på lindex, på rean. 130 kr endast, bra pris.
Sen kollade jag efter nånting till mig där men jag hittade inget alls.
Har ett presentkort nämligen som jag ska ha för att köpa något till MIG och inte till barnen. (Födelsedagspresent). Tänkte att jag ska nog vänta till höstkläderna kommer in istället och köpa mig något snyggt. Inte ofta det händer... Att jag handlar kläder till mig själv alltså. Blir mest till barnen när man shoppar konstigt nog. Hehe. Roligare så. :-D

Iaf så har vi gjort årdning mackor vi ska ha med imorgon också, och så har vi packat badkläderna så nu är det bara att sticka efter frukost. Skönt att ha allt gjort så man slipper stressa med det också.
Lade in några 50 cl flaskor med saft i frysen så man ska få kallt att dricka där borta. En smart grej tycker jag, det tinar ju ute nu när det är så varmt. Svalkande och gott.

...Jag hoppas förresten vi kommer iväg som vi ska... Så att dem inte ringer från sjukhuset ang min farmor som åkte in dit igår pga hjärtsvikt. Mina föräldrar kan inte just nu (de är bortflugna just nu), så det lär väl bli jag som får ta det "ansvaret" om de skulle hända något. Jag hoppas så klart för hennes skull (och ja såklart hela familjens skull) att hon blir bra igen. Farmor fyller 87 i September. Ja åren går som man säger.........

Ikväll pratade jag även med lillasyrran på telefon. Hon ringde från jobbet, hade inget att göra just då. Skoj att prata med henne blir inte så himmla ofta tyvärr. Hon skulle komma hit till nästa söndag! Skoj!

Nej nu är de sovtajm. Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test