Söndag..

Söndag och en vecka kvar på semestern.
Har tvättat idag på förmiddan så nu hänger det på balkongen o torkar. Eller.. det är nog redan tort nu antar jag. Så varmt som det är, har  29 grader i skuggan så nog är de varmt alltid. Dock lite molnigt nu här men men det skyddar mot solen iallafall. Vi tänkte åka och ta ett kvälls dopp i vågsjön idag. Amanda ligger och vilar en stund nu med pappa.. hon va så oerhör ttrött och gnällig.. så de fick bli så, en liten stund allafall innan vi åker iväg. Jossan vilade på förmiddagen redan. Så hon leker i lekrummet just nu.
Jag har satt igång en maskin med tvätt igen, men den får jag hänga ikväll tror jag.

Igår var vi på en tur ut till Östra Holmen och det var så mysigt ställe så. Så dit kommer vi att åka flera gånger. Barnen verkade älska stället med. Amanda somnade i bilen på väg hem, hon hade lekt och badat så hon va helt slut. Ansiktsmålning fick hon också. Dom hade det där för alla barn som ville - gratis också. hehe bra  d. *S* Amanda blev målad som Shrek.... grön i ansiktet vill säga.. Hahah.. fotade så ni fårtitta på bilden längre ner. ;-)

Igår kväll åkte vi till ett ställe som heter Lustigkulla grillen och åt mat vi alla 4. Vi orkade bara inte stå vid spisen ... Mysigt ställe och populärt med, man får så himmla mkt mat så man orkar inte äta allt. Jag tog en kebabtallrik och jag orkade endast äta halva. Eller mindre än halva t.o.m. Efterätt tog vi med, mjukglass. Överdrivet mkt på dem med. Amanda som tog en liten barnbägare fick en som brukar vara som en stor på vanliga ställen.
Jag skulle ha en mjukglass med strut och jordgubbstopping, men dessvärre tog det precis slut så den glassen blev inte som den skulle han tänkte först slänga den men så ångrade han sig och vi fick en extra glass.. gratis.
Jag fick en stttoooorrr (skit mkt glass!!) med choklad och strössel på istället. Den va god den med.
Snacka om att man var mätt när man åkte därifrån!! Haha. :-D

När vi åkte hemmåt blev Amanda akut kissnödig så vi svängde förbi farmor & farfar så hon fick kissa där. Såklart blev vi kvar en stund och babblade. Kom hem typ kl 21.30. Då va Amanda så svettig igen efter allt bus hos farmor & farfar så vi fick duscha av henne igen. Duschade ju efter badet..
Hon somnade bums efter duschen iallafall och idag sov hon ända till halv 10 i förmiddags. Rekord!!
Jossan vaknade strat efter kl 8 i morse. Rätt ok tid de med. Vi lade oss kl 23 igår så vi fick sova länge för en gångs skull.. eller jag iaf för john hade visst vaknat några gnger i natt utan att veta varför... jaja så bblir de ibland.

Nehe nu ska jag nog väcka sömntutorna.. så vi får bada nån gång. Fast egentligen känner jag inte för det, men man får väl lov att passa på nu ändå.... Ha en fortsatt bra dag. :-)) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test