Lite fest

Hej hopp..

Har varit på en liten fest tillställning ikväll. Här nere på gården. Det var trevligt, och man fick prata med en hel del grannar.
Det var hoppborg för barnen och korv med bröd eller bulle & saft. För 5 kr /st.
Endel vuxna drack en del öl o annat såg jag, dock tog inte vi något. Gillar inte att dricka alkoholhaltiga drycker i större konsumtion där det är barn i närheten.. (imorgon Midsommarafton ska jag dock ta mig någon cider, men INTE "supa")..
Hyresgästföreningen hade annordnat detta. Det var även ett band som spelade ganska bra musik faktiskt. Lite allt möjligt musik.
Amanda hade de roligt och hoppade nån timma i hoppborgen, jossan knallade fram och tillbaks lite överallt.
Sen hittade hon ett gäng mosade jordgubbar på cykelbanan som hon tyckte var intressant och gick och petade i (OBS Bara en gång!) och stoppade smeten i munnen!!! BLÄ!!!!!!! Jag stoppade henne dem andra gångerna hon försökte....

Runt halv 8 verkade jossan trötter så jag tog henne och gick upp, amanda var kvar en stund till med J och hoppade. Dom kom dock in efter ca 30 minuter eftresom regnet kom då... och hoppborgen plockades ner.
Dock visade det sig att jossan inte alls var trött, eller ganska så övertrött enligt mig allafall. Men hon ville absolut inte somna. Så efter 2 flaskor med lite välling i vardera, en brottningsmatch i våran säng + lite fotbollstittande i soffan, så lyckades jag få henne att somna i våran säng. Och där ligger hon nu, men jag ska ta och bära över henne till sin säng så man får sova lite ostört inatt. *hoppas jag*

Imorgon blir det en stadig frukost sen bör vi åka och köpa dricka som vi ska ha med oss till dagens midsommarfirande. Hoppas på uppehållsväder allafall. Får gärna vara lite sol också...

Nej nu ska jag ta och bära över lilla tösen till sin säng och sen ska jag med sussa.

Önskar en GLAD och TREVLIG MIDSOMMARAFTON till er ALLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test