Onsdag.

Onsdag, Mittwosche (stavning?), Wednesday.... Ja... onsdag som sagt. Veckorna o dagarna går så fort.
Den 23 börjar jag jobba också. Inte långt kvar nu. Jag har allafall 2 veckors semester nu i sommar. Skönt.
J har 3 veckor så vi får hitta på något på eftermiddagarna den veckan han är ledig och jag jobbar. Kommer jobba 8-12 då tror jag. Jag kan bestämma lite själv så vi får se.....

Diskmaskinen är igång är, snart ska jag väl fixa nån lunch itll mig med. Har slarvat med det de senaste dagarna nu, varit för slö. Inte bra.  Tog allaflal fram hemmagoda hamburgare till ikväll (tog fram burgarna alltså).

För övrigt så har jag skittråkigt just nu. Och skitont i vänster öra. Trycker som attans speciellt när jag böjer mig ner eller när jag snyter mig, *AAAAJJJJ*.... Går det inte över snat får jag väl ringa läkaren nån dag. *Motvilligt*
Att vara förkyld på sommaren är väl inte det bästa, det sitter i längre då har jag märkt sen tidigare år..
Så, hade jag varit pigg hade jag nog tagit mig ut istället för att sitta här och ha tråkigt, men de känns inte som om jag riktigt orka ta en promenad eller cykeltur just nu. Inte med mitt onda öra.

Barnen är på dagis sen straxt efter kl 9 i morse.. Vi kom iväg nångång efter nio så vi vart lite sena till samlingen, men men de fick frukt ute när vi kom så det var ju tur att vi kom i tid till frukten allafall.. Jossan var lite mammig idag kom till mig flera gånger när jg skulle gå, jag fick krama av henne o så, sen sa jag bara hej då och vinkade och så gick jag. Man kan ju inte stå kvar och vela för länge heller som förälder för då blir barnet ev mer mammigt ändå. Även om ens instingt vill vara kvar hos barnet och krama hela tiden eller vad det nu må va.
Nu kan hon ju ha varit så för att de var ute samtidigt som jag skulle gå iväg, så nu såg hon mig när jag gick, annars brukar hon springa in till de andra barnen och leka på en gång. Jaja de gick nog bra ändå för hon va inte ledsen eller så allafall. Amanda fick jag en go kram av också, sen gick hon och åt äpple med.

Hehe när vi kom till skolgården så satt två städtanter ute och pratade lite.. (städerskorna). Amanda känner igen dom eftersom dom även städar på dagisavdelningen. Så hon hejjade glatt till dem och sa deras namn  -Där är "bettanÅsa" (Bettan & Åsa)...Sa amanda, O dom i sin tur såg glada ut och hejjade glatt på både Amanda och jossan.

Jag kommer själv i håg att det var nån speciell städtant jag brukade hejja på i skolan som ganska ofta pratade med mig och så. Hehe, kommer dock inte ihåg vad hon hette...

Hoppas allafall att barnen fick en bra dag på dagis idag med. O jagglömde som vanligt attta med ett papper de ska ha om deras omplacering när dagiset läggs ner nästa år. *sur o lessen över det som alla andra som har barnen där*...

Nähe mat var det.. :-|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test