Promenad

Tog en promenad tillsammans med barnen i eftermiddags... Vi gick hem till mina föräldar. Amanda cyklade och jag gick med jossan i vagnen.
Det gick bra, Amanda är duktig att cykla nu. Dock är hon lite feg i nedförsbackarna.  Tog ca 30 minuter att ta oss dit. En skön promenad, men varmt som attans var det solen gassade. Amanda var  blöt i håret av svett när vi kom fram, hihi.. Hon är som J blir svettig på en gång. Vi fick glass när vi kom dit så barnen kunde svalka sig lite, och så draci vi lite gott citronvatten med.
Efter en tund ville amanda att mormor skulle läsa en bok. Så de gick ner i källaren och hämtade upp några böcker och satte sig på filten på gräset. Jossan va rädd för jorden i gräset, som va vid altanen så hon vågade inte gå ner på det stället, hehe.. ville bli lyft och buren på gräset med, lite feg för gräset med tror jag.  Allafall när hon är barfota. Så va amanda med när hon va liten.
Sen fick dom hjälpa mormor att vattna lite blommor o de va ju skoj. Dock va jossan rädd för att få vatten på sig också, *hm* Rädd för allt idag visst...
Efter ett tag va de dags för oss att gå hemmåt igen, kl va redan 6 på kvällen.. tog 30 minuter hemåt också ju.
Så hemma var de bara att slänga i ungarna något snabbt att äta o sen in en välbehövd dusch, svarta om fötterna. Hehe.
Ska synas att man varit ute. :-)

De kom i säng först kl 20, men då somnade dem på stört båda två.
Jag tog mig tid och hoppade in i duschen jag med efter de somnat. Sen satt jag o slöade vid tv'n en tund och här viddatan lite också.. kl halv 12 kom J hem från jobbet.

Nu e de sängen som väntar... :-) Natti natt. En dag imorrn med, då blir de nog lekparken.
Tog lite bilder idag hos mina föräldrar får lägga upp dem en annan dag.

Mors på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test