Så trött

Känner mig så himmla trött och slut i kroppen. Är förkyld med ont i öronen och super täppt i näsan.
Snoren rann i natt så jag fick stoppa upp papper i näsan, haha. Tur att ingen såg mig. :P
Vaknade flera gånger under natten, mådde inte så bra, svårt att somna om pga förkyldningen osv. + att jag brännde mig i solen igår så mina axlar gjorde himmla ont att ligga på. Kunde inte ligga som jag ville riktigt.

Barnen vaknade halv 7 i morse Jossan vaknade först och väckte antagligen Amanda med sitt gnäll o gap i sängen innan jag kom och tog upp henne.  De fick välling o låg sen och gosade en stund i sängen, Amanda gick sen och tittade på barnprogram på tv, och jossan somnade faktiskt om en timma i våran säng..  Det behövde hon nog.
Vi var på badet här i går, hela eftermiddagen från kl 12-16.00 ungefär, så jossan sov ingenting på hela dagen. Dock somnade hon fort i bilen på väg hem. Hehe. Slocknade på stört när bilen började rulla. Men de blev ju bara en mini tupplur.  Var bättre hon fick sova tidigt i sin säng sen på kvällen.
Ja skoj hade de allafall på badet. Amanda åkte vattenrutchekana med John, hon är ju för liten att åka själv än så hon får sitta i hans knä. Sen badade de en hel del och lekte och grejade vid gungorna o lekplatsen.
Amanda träffade 2 kompisar från dagis som hon lekte med endel också, sen när dom gick hem så hittade hon en ny kompis nästan på en gång. En tjej som såg ut att vara i hennes ålder. Hon är inte rädd att leka med andra heller.

Ja ni t.om jag doppade mig faktiskt och simmade lite med och busade lite med Amanda i vattnet.. Annars passade jag mest på jossan i barnbassängen där hon lekte med sin hink och spade med vattnet.

Idag ska vi städa ganska rejält sen när john kommer från jobbet. Har inte blivit nån större städning dessa dagar när de varit fint ute, så nu behövs det. Tisdag är de sommarfest på dagis på kvällen, så då hinner man inte ta tag i något här hemma, jag ska fixa en sallad till det som vi ska ta med oss och äta där ute.
Onsdag lär vi åka och storhandla lite. Slut i skåpen snart, hehe. Vill göra det innan helgen.

Nej nu ska jag vila lite här. Är inte så pigg faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test