Trögt

Går trögt med bloggandet. Specielllt nu under helgen som var. Det blev lite smått kaos ett tag o hela helgen blev inte alls som vi tänkte oss från början.

I fredags var vi dock på 60 års kalas hos min mans morbror. O det gick väl bra och sånnt, tills min lillasyter ringde och berättade att våran pappa ligger på sjukhuset. Han hade åkt in vid lunchtid å fredagen. Pga väldigt lågt blodtryck (80) och smärtor i magen o bröst. Han själv hade trott att det var hjärtat.
Dock var det inte det (som tur var!). Han fick allafall nytt blod natten till lördag o sen skulle de gå in med slang och kolla i magen om det kunde vara blödande magsår doktorn trodde det. Pga olika orsaker..
Dock hittade dom inget hål i magsäcken heller, så i morse idag skulle de gå in den andra vägen så att säga och kolla om där var något hål i den tarmen (det har jag inte hört något om än).
Så nu vet dom ju än så länge inte vad det kan vara heller, inte vad jag vet allafall. Pappa fick dispans igår att komma hem under dagen och så åka tillbaks i morse till sjukhuset då. Det tyckte han va skönt. Men han fick medicinera sig själv då och så fick han ju dropp istället för att äta vanlig mat.

Lördag:
Nu så var det så att mina föräldrar skulle ha hjälpt min lillasyter att flytta i lördags då, i Uppsala.. och det gick ju inte då pappa var på sjukhuset, så då fick jag och john ställa upp för pappas del istället och hjälpa till, även min morbror hjälpte till. Så det gick ganska fort ändå. Flytt städade en 3:a på en eftermiddag.
Så lördag morgon fick vi årdna barnvakt fort också, johns föräldrar kunde inte så vi fick tag i johns syster & hennes man som kunde ställa upp allafall o det hade gått superbra.
Dom hade varit till lekparken och varit ute på deras tomt, hoppat studsmatta hos grannflickan mm mm. Det är ju ganska lätt att göra saker när man kan vara utomhus på en tomt då de kan springa runt o leka en hel del. 
Men mina barn är lätta att tas med också så det brukar alltid gå bra när dem är hos någon (oftast en släkting) o vi gör annat. Har dom nånting att göra brukar det inte vara några problem. Säger sig ju nästan självt. :-)

Söndag:
Var vi supertrötta och sega allihopa. Slöade hela dagen typ, förutom att vi städade undan lite hemma som att dammsuga och plocka undan. Mer orkade man inte städa när man hade flyttstädat dagen innan...
John var dålig i magen också, han har också magkatarr, som jag, så den blev troligen lidande pga stressen i lördags och det vart ju inte samma mattider som man är van vid heller.
Vi hade tänkt åka och bada med barnen men det blev en slödag hemma bara köpte lite glass sen på kvällen och mumsade i oss all 4 och myste lite.
Himmla träningsvärk hade man efter att ha bubbat och burit saker och städat dagen innan.

Ja det var helgen det... Hoppas nästa helg blir lugnare. Skulle vilja åka och hälsa på en kompis då som fick barn för snart 2 veckor sen.

Nu ska jag ladda upp några bilder från idag och lägga in här. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test