Det "small" till

Hej hej bloggen..

Igår hade jag barnen själv när J skulle jobba kvälls skiftet. Till kl 23.
Allt med barnen gick bra, bortsätt från att Amanda blev lite väl trött o bråkig på kvällen innan sovdags så hon slutade att lyda en stund men de redde ut sig iaf så hon gjorde som jag sa tillslut iaf. Skönast så så att man slipper  vara sur på henne. Iaf så hämtade barnens farmor dem från dagis kl 16 så att jag slapp gå dit och göra allt det där o "bråka" med Amanda där också så att hon ska ta på sig kläder och följa med hem.. (vilket brukar sluta i gnäll från hennes sida o en svettig mamma som får jaga henne inne på dagis typ)....... Hon är omöjlig när man ska hämta henne.
Iaf så hade dagispersonalen hjälpt farmor att klä barnen o så, så att hon slapp jaga dem.
Väl hemma så lekte ungarna en ganska lång s tund innan de blev less och gnällde på varann och så. men då var det ändå matdags så det lugnade ju sig ganska fort ändå när de fick mat.
Amanda åt allt hon fick men jossan ville inte. Hon hade inte ätit på dagis heller... en halv halv macka på mellisen. (!!)
Jossan hade även varit gnällig på dagis igår.

Ja iaf så fick jag mata henne så hon fick i sig lite iaf. Däremot så åt hon min pizzasallad jag hade till maten. Visste inte att hon gillade det för hon har inte smakat det nån gång. Ja kolen har hon väl ätit men inte med krydda och vinäger och så i. Amanda gillar det inte... Iaf så åt hon mkt sånnt. Sen åt hon vällingen innan sovdags med. Men inte mat.
Och hon är en sån som alltid äter mat och mkt också, om hon är frisk.
Jag hjorde iaf iårdning dem senare för sovdags och de gick bra det med, även om A trilskades en aning. Hon fick sen sitta i soffan o kika på nått barnprogram på disneykanalen när jag nattade jossan. Jossan somnade på 10 minuter så det gick ju snabbt iaf. Då behövde ju inte Amanda sitta där en längre stnd själv.
Det är de jag tycker är svårt när man ska natta barnen när man är själv på kvällen, ena barnet blir ju ensamt en stund (hon brukar dock ligga i sin säng och kika i en bok och ibland somnar hon då men de ville hon inte igår), iaf när vi har som vi har det här med sängarna och det... Nåja. Gick bra att natta Amanda med för hon var ju trötter.

Sen när jag hade samlat mig och satt och kikade på tv så small det till i nacken och axeln och jag fick svårt att röra mig, gjorde himla ont där jag har min lilla knöl också. Jag tog iaf värktabletter o satte mig framför datorn.. de gick inte för jag höll på att somna så jag satte mig i soffan istället en stund o kikade på tv med en filt virad runt nacken.
Ja så gick det när jag skulle ha barnen själv några timmar. Gick inte alls bra. Eller de gick bra när jag pysslade om dem o så men inte sen när jag slappnade av. Då kom smärtan. Så så var det med det. Jag kan inte ha dem själv på kvällen när j ska jobba. Inte nu när jag fortfarande har ont pga knölen. Jag har ont fortfarande och har mest vilat idag.
Jossan har varit hemma idag hon klarade inte av att va på dagis än, förstår inte varför hon inte blir frisk nån gång.
Hon sover ju bra och så, iofs äter hon inte som hon ska än.. 2 veckor har hon varit sjuk, detta blir 3:e veckan. Så jobbigt.
Hon får va hemma imorron med för att vila upp sig. Så hon kan få krafterna tillbaks för att orka va på dagis och att både mamma o pappa kan jobba... de behövs ju. tyvärr.
En jobbig period med förkyldningar hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, låter som om du har haft en riktigt härlig dag... Hoppas det är bättre idag!

2008-11-19 @ 09:42:17
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test