Hej hej

Hej hopp...

Ah ja det har inte hänt så mycket här egentligen som jag velat skriva om.
Dagarna rullar på. Vi hade kalas för jossan i lördags, och söndags. Först för familjen sen i vännerna på söndagen.
Så man var rättså slut på söndag kväll och även under måndagen tyckte jag. Mkt disk och allt sånnt. Tur vi har diskmaskin. =)
I måndags var vi in till stan och köpte skor till barnen. Kängor med lite foder i. Börjar bli kallare här nu.
Blev ett par till Amanda och ett par till Jossan. Jossans kostade bara 99 kr, men vi fick dem även till 50% så de blev 49 kr för dem. Perfekt pris, hehe. Amandas kostade däremot 199:-  Var bra skor vi fick tag i till det priset. Barnen ska nog kunna ha dem så länge det inte blir massor med minusgrader ute iallafall. Då får man ju köpa några gore tex kängor eller nått sånnt. Amanda har haft sånna kängor varje vinter och hon har väl inte frysit en gång i dem, så det är bra skor.
Förrförra vintern, när jossan var pluttebebis vet jag att vi hade ca -20, 25 grader kallt här ett tag under Februari månad. Så då behövdes det verkligen sånna vinterkängor till Amanda.
Undrar vad vi får för vinter nu. Vore ju trevligt med snö iallafall så barnen får åka pulka. Blev dåligt med det förra året, typ två gånger kanske och sen när vi var uppe vid stugan i härjedalen då såklart, men annars inte mkt här hemma. Tråkigt.
Nåja.... Det får gärna komma snö till jul iallafall. =) Inte tidigare. Tja, kanske till Lucia. Tänk va snart är vi där igen, december månad med alla dessa helger och allt som det är då. Jisses vad året har gått fort.
Min Amanda har blivit 4,5 år nu och Jossan är 2 år!!!!!! Fattar inte, tror inte jag hänger med riktigt. :-))
Alla snackar om att skaffa en till bebeis snart, men näe här blir det nog inte nån nu iallafall. Känner att vi är i ett ganska bra stadie med barnen och allt det där. De leker bra själva och är mkt med varandra när vi är hemma, visst bråkas det också lite, men  det är mest när barnen är trötta. Inte så mkt annars faktiskt. Så jag tycker det är skönt med "stora" barn.
Just nu iallafall! =))

Nu har jag svammlat om lite allt möjligt bara. =)
Har som sagt inte hänt så mkt nu i veckan.  Tog iofs lite kort idag när de lekte. (Läs igår)...
Imorgon ska de ha trollfest på dagis så då ska jag ta med mig kameran och gå dit till kl 10 och kika lite. =)
Min mamma har fixat kläder till Amanda som hon ska ha och klä ut sig med. Skojigt! Mitt stora troll!! =))

Natti!!


Amanda & Josefine 21 Okt 2008.

Kommentarer
Postat av: jenny

vad söta dom e... visst e de skönt när kidsen blivit stora;)

2008-10-22 @ 05:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test