Som vanligt

Hej hej..

Jaha som vanligt kan jag inte sova. Tänker.. har ont och känner mig heltenkelt inte trött.. fast jag är nog egentligen övertrött. Ska få en annan läkare på vårdcentralen imorgon, min man ska dit med äldsta dottern med henns utslag och jag är hemma med minstingen som har feber.. Då när han ska dit ska han skriva in oss alla i familjen hos den läkaren, för denne läkaren skrev in A där igår iaf när dem var där. Då är de lika bra att alla har samma läkare.
Hoppas nu denna läkare är bättre på att höra av sig. Jag har fortfarande inte fått veta resultatet av mina röntgenbilder som jag var och tog för snart 3 veckor sedan. Börjar bli lite drygt.
Ska be maken prata med denna läkaren om min situation och att han kollar upp det och kanske ringer mig eller om jag får en ny tid till denna läkaren istället. Väntar ju som sagt på mamografi tid också men de har inte dygt upp nån sån än heller. *suck*  Man går ju bara och tänker för mkt när man inte får veta något..

I Onsdags fick jag alltså gå och hämta barnen tidigare från dagis då J var dålig, hon va gnällig bara och hade inte ätit nånting på lunchen och de brukar hon göra, minst två portioner. Så dagisfröken A ringde och sa att jossan var dålig. Och hon va varm med. Mkt riktigt hon hade 37.9 i temp när vi testade hemma. Storasyster fick ju såklart följa med hem och det var hon inte glad över för hon missade ju mellis. Hehe.. Men såklart fick hon mellis hemma men de är väl inte lika kul kan jag tro. Sitta och äta med lillasyster och morsan. ;-)

Så igår torsdag fick både Amanda & Jossan vara hemma från dagis. J låg och sov typ hela dagen pga febern, och Amanda var till doktorn med pappa när jag var hemma hos lillasyster... Iaf så har Amanda nå utslag på kroppen. Vet inte riktigt vad det är men hon fick Tavegyl emot det. Och vi skulle absolut inte smörja in utslagen med vanlig salva, tex Helosan eller den där andra va den nu heter (hehe).. en vanlig sallva iaf. Men som sagt så var läkaren inte säker på vad det var, så han sa att Amanda skulle vara hemma från dagis idag fredag med så de kunde komma tillbaks till doktorn så fick han kolla om de hade blivit nått bättre av tavegylen.. och för att vi nu inte har smörjt in henne.
Så ja vi får väl se hur det ser ut på henne imorgon. Det är inte scharlakarnsfeber iaf, hon har inte feber nu eller en röd tunga som man har då...
Utslagen ploppade bara upp i lördags kväll sen blev dem värre nån dag senare och sen har dem kommit till andra delar på kroppen, men bara lite granna. Min mamma trodde på nässelutslag, typ. Det kliade väldigt mkt på Amanda så det va därför vi kontaktade läkare. Hoppas det går över på hennes snart så det slipper klia. Hon får iaf va hemma från dagis imorgon så får vi se va dr säger.

Skulle egentligen ha vänner över hit på Lördag eftersom att jossan fyller år på Tisdag.. Men vi skjuter upp det till nästa helg eftersom jossan är sjuk också. Alltid är det nånting.

Jag har inte ens hunnit lagt in bilder från förra helgen då vi var hos kompisar.

Nej usch.. måste väl lägga mig i sängen ändå. Så kanske man kan somna nån gång. Dags för ngt sömnpiller kanske. *suck* :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test