Coca colan innehåller inga färgämnen...

Nej just de de skrivs det iaf på denna sidan idag,
http://www.e24.se/mankvinna/efterborsen/klacksparkar/artikel_688631.e24  Det är heller inget vanligt socker i den svenska colan, det är socker från sockerbetor skrivs det... Men, *hm* är det inte samma sak typ, eller? Sockret alltså..?
Färgämnet som inte finns (?) var ju bra iaf.  Däremot finns det tydligen i olika Fanta drickor, beroende på i vilket land det säljs...
Jag anser att det är tillräckligt med socker i colan för att de ska bli onyttigt iaf trots att det är socker från sockerbetor. Varför går man annars upp i vikt när man har druckit mkt Cola i en längre period?

Vad anser du??



Annars då.. Har inte hänt så mkt idag.. Jag är förkyld ännu.. Har passat på att tvätta några maskiner utan tvätt i föratt typ bara skölja ur maskinen på smuts. Luktar lite godare nu iaf.
Barnen är på dagis en stund  till. John har fixat med Jossans blivande säng, den står ute i garaget.. den är brun så den ska målas vit innan jag vill ha in den här. Haha.. En gammal säng som johns syster hade när hon var i jossans ålder.... hon är idag över 30 år så.. Men en sängram som sängram, vi ska iaf ha den en stund tills vi hittar den säng vi vill köpa, har inte sett nån ännu. Och har vi tur är den färdigmålad till helgen. Hon behöver en ny säng rätt fort så denna får gå så länge.
Jag ska ta det lungt en stund innan barnen ska hämtas tänkte jag.

Ha de gott.

Kommentarer
Postat av: Jag anser..

..att du har tolkat helt fel för artikeln säger inget alls om att det inte skulle vara "riktigt socker" i colan utan nämner bara att sockret som används i svensk Coca-Cola är svenskt.

2008-09-09 @ 17:13:16
Postat av: Helena

Tack!! Hoppas att ni kryar på er snart också!

2008-09-09 @ 20:08:40
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: ♥ MAMMA JESSICA [18 år och mamma till Emilia 4 år]

ja det tycker jag med :D JAg tänker på en bok och då bor dom typ i en svampskog.. men minns inte vad boken heter.

2008-09-10 @ 10:37:07
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test