Denna dag

Denna dag har vi inte gjort så mkt.. Inte jag iallafall.
John var iväg till innebandyn i morse kl halv 10 och spelade i två timmar. Han hade Amanda med sig som vanligt. Hon blir superarg om hon inte får följa med och titta. Och hon är duktig också och är för det mesta lugn och stillsam hon brukar få ta med sig nån bok och lite lördagsgodis också.
Det hade iaf gått bra för J att spela trots att han har lite ont i foten fortfarande, men han är envis och ville spela så.. fine for me. Men han tog det lugnare än vanligt iaf, det hade t.om varit en av de andra spelarna som va med som sade åt J att ta det lite lugnare och tänka på foten... *hm* Jaja jag har iaf en man som tror hon är typ 20 fortfarande.. ;-)
Jag och jossan var här hemma och softade under tiden de var borta.

Så när de kom hem lagade vi mat, de blev kotletter & potatis samt kokta grönsaker idag. Jossan älskar broccoli och morötter, Amanda är lite mer "Vill inte" för kokta görnsaker okokta äter hon iaf så det är ju bra.
Efter maten så blev det så att vi alla vilade en stund. Somnade i våran säng.. *ooppss* det var lixom inte meningen men välbehövligt var det ändå. Så nu ikväll har barnen varit uppe lite längre, gjorde ju ändå inget egentligen det är ju lördag.
Jossan somnade själv i sin säng runt 21 ikväll och Amanda runt 21.40....
Efter kvällsmaten som barnen fick så var Amanda och J ut till garaget och målade. Amanda fick vara med och måla på en pall som vi vill ha i vitt istället för trä färg. Och J målade på jossans blivande säng då.
Sängen ska nog gå och inviga för jossan imorgon kväll, hoppas på det. Hon är på tok för lång för spjälsängen nu.

Nu ska jag nog varva ner lite och kolla på tv en stund.
A just det vi var till mina föräldrar också och plockade tre påsar me plommon med. Jag frös in en påse med mkt plommon. Kan ju va gott att ha i mat och även göra paj osv. Mycket plommon var det och var många kvar när vi gick med.
Så imorgon efter maten blir det nog plommonpaj. :-D Hehe.

Här är två bilder på jossan från nu ikväll innan läggdags.. Här provar hon Amandas skor. :-)



märket vid näsan har hon fått av nån kompis på dagis.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test