Godmorgon!

Jodå en god morgon var det inget bråk eller så alls. Så det var skönt. Gick smärtfritt att komma iväg, Amanda var ovanligt duktig faktiskt med att hjälpa till och att ta på sig kläder ordentligt.. Skönt med sådana dagar också.
Jag fick väcka båda barnen faktiskt, Amanda brukar annars komma in till mig runt halv 7 men nu sov hon, och även jossan. Skönt att de sov hela natten. J började jobba kl 6 i morse, jag hörde han när han gick till badrummet, sen minns jag inte så mkt mer somnade om en stund till kl va ca 6.20 sen låg jag och drog mig ett tag.

På väg till dagis fick jag lov att trösta en grabb som var på väg till skolan. Han hade bråttom och sprang på cykelbanan och det ligger grus där så han halkade och skrapade i hakan lite och knät, började ju grina och så, de blödde iaf inget men sånnt gör ju ont, men jag tröstade han och fråga hur de gick och så. Mamma som man är.....!
Han blev nog på bättre humör iaf verkade det som. Det såg ut att vara en "tuff" grabb egentligen, han gick väl i 2:an eller trean på skolan kanske och hade ring i örat. Skönt att han inte gjorde illa sig "för mkt".
Han grinade och sa att han kommer få kvarsittning.... Han lät orolig över det, jag sa att han fick förklara för fröken.. Jaja. Han var väl sen och sprang så fort han kunde och så ramlar han. Otur. Jag hoppas han får en bra dag iaf.

Hoppas även mina barn får en bra dag såklart. :) De kom iaf lagom till frukosten på dagis så de var väl tur.

När jag kom hem märkte jag förresten att jag hade glömt låsa ytterdörren. *huh* Jag gick och kollade igenom hela lägenheten iaf, nojjig som man är. Men ingen fara verkar det som, vibor ändå i en rätt lugn trapp så de är skönt. Men iaf.

Nej nu ska jag ta en kopp teh och smörgås tror jag. Känner mig krasslig så de sitter nog fint med lite teh.

Hoppas  ni får en bra dag alla.

Kommentarer
Postat av: sussie

1dl olja

2 msk honung

5 dl vatten

50 g jäst

2tsk salt

2dl mjöl

10 dl rågsikt



225 grader 10-15 minuter detta var recept på tekakor

2008-09-01 @ 15:13:31
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: sussie

50 g jäst

5dl mjölk

50 g margarin

1 tsk salt

1 msk socker

1,2-1,3 liter mjöl



225 grader 10-12 minuter Detta var ett till recept på tekakor!



2008-09-01 @ 15:16:13
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: sussie

Lycka till med baket!!

2008-09-01 @ 15:16:29
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: Helena

Svar: Tack så jättemycket!!! Har haft en bra dag :-)

2008-09-01 @ 20:59:03
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test