Kramkalas

Amanda hade kramkalas med en pojke på dagis innan vi gick hem, hehe... Han brottade ner henne på golvet och kramades med henne där också. En i personalen sa lite skämtsamt "oj oj då". Hehe.. Han (pojken) har kramat henne förut också om jag minns rätt. Dem leker bra med. Kul.. iaf när det stannar på den nivån. *S* :-D

Jossan hade spikat idag, hihi.. på en stubbe. Amanda hade mest lekt med sin bästis Emelie, och så pojken osm kramas också då.
Hon blir sur när jag frågar vad hon har gjort förnågot på dagis idag.. Amanda alltså. Hon tycker det är jobbigt att jag frågar hela tiden och att hon måste svara, *S* Tjatmorsa, haha.
Klart man frågar personalen o så  va de har gjort men jag vill även fråga Amanda så att hon får berätta med egna ord. Alltid så kul att höra när hon berättar och vad hon väljer att berätta om.

Jossan kan ju inte berätta så mkt alls än, hon säger några ord sisådär ibland bara. Inte så pratig av sig. Dock kan hon och förstår mkt.

Nu åkte dom iväg igen, J och barnen alltså.. Kom hem och var hemma en liten stund bara.. J skulle till sin mormor och hjälpa henne med några småsaker. Så då tog han med barnen också så dem skulle få träffa J's mormor. Var ett tag sen sist. Amanda var dock väldigt gnällig innan de gick ut genom dörren. Tröttheten kommer väl såhär dags.
Blir till att sova tidigt ikväll med om hon ska va på bra humör imorgon.

Imorgon blir det nog en skogspromenad för att leta lite svamp. Om vädret håller i sig. Är fint just nu iallafall.
Ska även upp till mina föräldrar och plocka lite plommon. Ska nog fixa ihop en plommonpaj på lite av de plommonen.
Ev ska jag höra med mamma om det är ok att vi åker ut till ett par bekantas torp och plockar lite äpplen också. Mamma och pappa är uppe i fjällen vid stugan med dem nu så då kan hon höra med dem om det går bra tänkte jag.

Jaja får se va man ska ta o hitta på nu då.. slänga in lite tvätt i maskinen kanske.. roligt fredags eftermiddags göra....

Iaf så får ni ha en skön kväller!!

Förresten, tipsa mig gärna om bloggar ni läser.. Vill gärna ha lite nya sdor att besöka.

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, Ellen brukar jämnt säga att hon kommer inte ihåg vad de gjort, vill inte heller svara, jobbigt tycker hon :-)



Ha en toppenhelg!

2008-09-12 @ 18:18:37
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test