Läkaren

Jaha då har jag varit hos läkaren på VC. Fick en läkare som jag inte haft tidigare, en kvinnlig hon verkade dock bättre än andra jag haft. Lite stressad bara men det var mkt folk där och de låg tydligen efter i tids schemat, fanns knappt plats kvar för att sitta i väntrummet (ganska stort väntrum).
Aja.. Fick iaf förklara för henne o hon kollade lite och så, mätte knölen och den var 4 gånger 3 cm.. Ganska stor alltså.
Pratade lite och så och sen skickade hon mig in på provtagningen där de tog blodprov o tempen, hade dock "bara " 37,5 i temp idag, i söndags hade jag över 38.
Förengångskull* (vet ej om ordet sitter ihop eller ej ber om ursäkt för särskrivning annars*) fick de blod på en gång när de tog proverna.. Brukar bli att de får sticka flera gånger annars.

Iaf så ska jag in på röntgen imorgon i Västerås.. Och vid senare tillfälle även Mammografi. Eftersom jag ändå är 29 år och aldrig har varit på det. Sen vill hon veta om knölen kan komma därifrån alltså att den har typ "vandrat" upp till nyckelbenet från bröstpartiet... Jaja.. Men troligtvis är det ändå bara en fettknöl... men man vet ju inte.

A, jag mår lite sisådär om man säger så. Inget vidare... Men hoppas på de bästa. Så ifall jag är lite off härifrån så vet ni varför.
 Från 11.15 - 12.40 var jag borta.. tog lång tid!  Cyklade också men de tog inte  nån lång tid, är bara 10 minuter att cykla dit så.. 
När jag kom hem var J hemma från Jobbet.. Han mådde illa, hade legat i vilorummet på jobbet och vilat också tydligen. Innan han hade kunnat köra hem. Så nu ligger han o vilar igen.
Jag har tryckt i mig lite mat, inte mkt blev de men ändå lite. Imorse innan jag åkte iväg fick jag i mig nyponsoppa bara. Jaja skit också!

Fick reda på av J att han hade missat att tala om att det var Föräldramöte på dagis igår kväll. Jaha sedär ja.. Bra att missa att tala om de helt för mig, undrar va de föräldramötet var om. Får väl fråga idag när barnen hämtas.
Men de hade varit bra om man hade varit där ändå. Vårat dagis ska ju läggas ner nästa höst, så de kan ju ha varit nått om det och det är ju lixom bra att få veta........ HM, Jaja, man måste sköta allt sånnt kom ihåg grejer själv. MÄN!
Jag blev lite smått "irri" på han om jag säger så.

Nu ska jag nog lägga mig o vila, fryser och är trött i kroppen.

Ha de bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test