Ny dag

Jaha ny dag igen. Barnen är åter på dagis. Dock gick det inte riktigt lika bra i morse.. Amanda tjatade och gnällde att jag skulle hjälpa henne med en massa olika saker samtidigt som jag försökte borsta tänderna på Josefine och göra mig själv klar. När vi kom dit så satt de redan och åt frukost, men Amanda och jossan fick såklart också komma in och äta.
Amanda vaknade imorse vid halv 6 och kom in och lade sig i sängen vid mig, J var på väg till jobbet då så han gjorde sig i årdning i badrummet så Amanda hade visst passat på att gå in dit och kissa... Jag hörde ingenting förrens hon kom in i sovrummet. Så hon var väl trött tösen och tjaffsade antagligen därför..

Igår var vi in till stan och klippte oss, jag och barnen. J brukar klippa sig själv med en trimmer, han har inte så mkt hår att sköta.. hehe.. :) Amanda var duktig som vanligt fastän hon är håröm. Frisören (som är min mans kusin) tog bara lite på henne på det slitna som blivit under sommaren. Hon tycker att Amanda har så fina lockar så hon vill inte klippa bort dom heller, hehe. :-) Just nu behövdes det väl inte heller får klippa lite mer nästa gång.
Sen var det Jossans tur. Första gången som hon skulle klippa sig och det gick superbra. Hon fick också sitta i en sån barnstol med en ratt på, så hon satt och rattade lite och kikade i spegeln och var allmänt glad. Hon tog ganska mycket på jossan eftersom det var så långt och tunnt. Får se hur fort det växer ut nu, jossan hade hår ner till ryggen nu innan hon blev klippt, väldigft långt hår sa frisören, men sen har hon ju aldrig blivit klippt heller. Bara luggen som min mamma har tagit två eller tre gånger.
Jag klipptes också och de behövdes verkligen senast var i Maj. Så nu är jag korthårig igen. Så skönt.

Nu sitter jag och dricker lite nyponsoppa ska jobba sen.  Får se hur det går.

Nä återkommer väl ikväll eller i eftermiddag med lite bilder, det har inte blivit några på ett tag för jag har inte haft photoshop inlagt på denna datorn. Men nu så kan jag köra på igen med foton. :-)

Ha en bra dag. I eftermiddag ska jag nog förresten försöka mig på att baka tekakor, om jag hinner .
Har fått ett recept från nattmorsa.blogg.se


Ha en bra dag alla.

Kommentarer
Postat av: sussie

Hej!

Hoppas att tekakorna blir bra. Ja nu vill vi se nya frisyrerna!!! Fram med kameran.

Ha det gott!

2008-09-02 @ 09:48:38
URL: http://nattmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test